Informasjon
Reklamasjonsrett:
Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet.
Å reklamere innebærer at du gjør selgeren oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale.
Selgeren plikter da å undersøke saken og eventuelt utbedre gjenstanden.
Reklamasjonsretten din er sikret gjennom norsk lovgivning. Reklamasjonsfristen er den tidsfristen du har til å klage på varen eller tjenesten til selgeren,
og er normalt inntil to eller fem år. Du må imidlertid rette reklamasjon til selgeren snarest mulig etter at feilen ble oppdaget.
Generelt:
- Alle reklamasjoner skal være skriftlige og skjema skal være utfylt. Alle nødvendige opplysninger må påføres.
- Eventuelle mangler må reklameres innen 14 dager etter at de er oppdaget.
- Reklamasjonsretten gjelder fra fakturadato.
Tilstand for reklamasjonsrett:
- Eventuelle transportskader skal påføres fraktbrev ved mottak
- Produktene skal monteres i henhold til Kystvinduet monteringsveiledning
- Alle bevegelige deler skal smøres og kontrolleres regelmessig, minimum 1 gang pr. år.
- Ved enkle utbedringer som kan utføres av bruker dekkes kun reservedeler
- Ved en eventuell reklamasjon skal alltid standard skjema fylles ut fullstendig for korrekt og rask behandling
Reklamasjonsretten dekker ikke:
- Mangel som oppstår på grunn av uforsvarlig eller feil bruk samt slitasje
- Eventuelle kostnader til stillas, lift eller andre hjelpemidler for å utbedre mangelen
- Eventuelle følgeskader som måtte oppstå før eller i forbindelse med utbedring av mangel
- Bygningsmessige arbeider eller demontering/montering av tilstøtende komponenter
- Termisk sprekk i glass. Dette kan f.eks. skyldes bruk av innvendig/utvending persienne/markise.
Samt andre faktorer som medfører stor forskjell i overflatetemperatur på glasset.