Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Informasjon

 

Reklamasjonsrett:

 

Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet.

Å reklamere innebærer at du gjør selgeren oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale.

Selgeren plikter da å undersøke saken og eventuelt utbedre gjenstanden.

Reklamasjonsretten din er sikret gjennom norsk lovgivning. Reklamasjonsfristen er den tidsfristen du har til å klage på varen eller tjenesten til selgeren,

og er normalt inntil to eller fem år. Du må imidlertid rette reklamasjon til selgeren snarest mulig etter at feilen ble oppdaget.

 

Generelt:

- Alle reklamasjoner skal være skriftlige og skjema skal være utfylt. Alle nødvendige opplysninger må påføres.

- Eventuelle mangler må reklameres innen 14 dager etter at de er oppdaget.

- Reklamasjonsretten gjelder fra fakturadato.

 

Tilstand for reklamasjonsrett:

- Eventuelle transportskader skal påføres fraktbrev ved mottak

- Produktene skal monteres i henhold til Kystvinduet monteringsveiledning

- Alle bevegelige deler skal smøres og kontrolleres regelmessig, minimum 1 gang pr. år.

- Ved enkle utbedringer som kan utføres av bruker dekkes kun reservedeler

- Ved en eventuell reklamasjon skal alltid standard skjema fylles ut fullstendig for korrekt og rask behandling

 

Reklamasjonsretten dekker ikke:

- Mangel som oppstår på grunn av uforsvarlig eller feil bruk samt slitasje

- Eventuelle kostnader til stillas, lift eller andre hjelpemidler for å utbedre mangelen

- Eventuelle følgeskader som måtte oppstå før eller i forbindelse med utbedring av mangel

- Bygningsmessige arbeider eller demontering/montering av tilstøtende komponenter

- Termisk sprekk i glass. Dette kan f.eks. skyldes bruk av innvendig/utvending persienne/markise.

Samt andre faktorer som medfører stor forskjell i overflatetemperatur på glasset.